Halaman

Sabtu, 11 Januari 2014

Badan ikan ada tulisan nama-nama ALLAH...

Besarnya ciptaan yang maha Esa. Itulah kata-kata penulis apabila melihat sendiri ikan aya dibeli seorang pembantu Kemas sebuah kedai di Kuala Pahang di sini tertulis nama-nama Allah dalam tulisan Jawi.

Tulisan nama-nama ALLAH di badan ikan.

Selain itu, turut tertulis di bahagian badan kiri ikan itu adalah 'Muhammadur Rasullah'.

Penulis hanya tergaman apabila melihat ciptaan yang maha Esa ini. Tidak mampu berkata-kata lagi. Walapun dikikis dengan pisau sekalipun, tulisan tersebut tetap ada.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Menurut Zainon Abdullah, 50, pada mulanya dia tidak menyedari perkataan dalam tulisan Jawi lama pada ikan dibelinya dengan berharga RM5.60 itu.

  "Ketika anak saya, Zaidi Zainuddin, 17, hendak menyiang ikan tersebut, dia mendapati terdapat ayat-ayat ditulis dalam tulisan Jawi.


Penulis menunjukkan ikan yang mengandungi tulisa nama-nama ALLAH.

  "Apabila cuba membaca ayat tersebut, saya tidak faham kerana tulisan tersebut seolah-olah menggunakan seni khat Jawi," katanya ketika ditemui Utusan Malaysia di rumahnya di Rancangan Rumah Murah (RRM) Kuala Pahang di sini hari ini.

  Katanya, dia cuba menghilangkan ayat tersebut, bagaimana pun gagal walaupun dikikis menggunakan pisau.

  "Saya kemudian meminta seorang anak saudara yang belajar bahasa Arab membacanya dan memberitahu bahawa ayat tersebut adalah nama-nama Allah serta beberapa ayat lain.

  "Antara nama Allah yang saya ingat adalah al-Malik selain perkataan 'Muhammadur Rasullah'. Menurut anak saudara saya ada empat nama-nama Allah tetapi saya tidak berapa ingat," katanya.

habis

Tiada ulasan:

Catat Ulasan